.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمی: ساکت نمی‌نشینم

رئيس جمهور سابق کشورمان گفت: اگر کساني بخواهند، راي مردم را در انتخابات بي‌‏اثر کنند ساکت نمي‌‏نشينم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی؛ رئیس‌جمهور سابق در ديدار با دبير کل و شوراي راهبردي ائتلاف حزب‌الله ايران با اشاره به اينکه حضور حزب‌الله در صحنه سياسي کشور و انتخابات آينده مؤثر و اميدبخش است، به بيان دغدغه‌هاي خود در خصوص شرايط سياسي، اقتصادي و بين‌المللي کشور پرداخت.

خاتمی با تأکيد بر حفظ ارزش‌‏هاي انقلاب اسلامي و حضور مردم در صحنه انتخابات، افزود: حکومت بايد توسط مردم، با مردم و براي مردم باشد و قانون اساسي نيز بر اين واقعيت تأکيد دارد.

وي تصريح کرد: در دولت آينده بايد برنامه و رويکرد نظام براساس چشم‌انداز 20 ساله و سياست‌‏هاي ابلاغي مقام معظم رهبري تعيين شود و نبايد توقعات بي‌جا براي مردم ايجاد کرد.

خاتمی با تاکيد بر اينکه اگر بيايم بايد با پشتوانه رأي مردم باشد تا دولت آينده بتواند از بحران‌‏هاي موجود به خوبي عبور کند، ادامه داد: نبايد در ذهن مردم اين تداعي ايجاد شود که رأي آنها در انتخابات آينده اثر ندارد و حتي بعضي‌ها ممکن است احساس تکليف ‌کنند که خلاف قانون اقدام کنند. در اين شرايط من پاسخي براي مردم و خداي خود ندارم که ساکت بنشينم.

رئيس بنياد باران، اضافه کرد: در انتخابات آينده بايد فکر اين باشيم که مشکلات کشور حل شود. يک جناح و يا يک شخص به تنهايي نمي‌تواند از بحران‌‏ها عبور کند. بايد همه دست در دست هم دهيم و به فکر مردم باشيم.

خاتمي با اشاره به زمان رياست جمهوري خود، گفت: در آن دوران سعي کردم تمام مشکلات کشور با همديگر ديده شود و همه مردم را ديدم نه تنها طرفداران خود را. هرگز از ارزش‌‏هاي اسلامي، انقلابي، روحانيت و ولايت عبور نکردم هر چند که حق حاکميت مردم بر سرنوشت خود را نيز اصيل‌‏ترين ارزش‌‏هاي انقلاب دانستم و مي‌‏دانم و بر آن تاکيد کرده و مي‌‏کنم در جامعه جوان ايران سعي کردم از ريزش جلوگيري و رويش را بوجود آورم.

سيد محمد خاتمي در پايان خاطر نشان کرد: اميدوارم حزب‌الله به معناي واقعي و قرآني آن بتواند جايگاه خود را براي دفاع از جمهوريت و اسلاميت نظام ايفاء کند.

در ابتداي اين ديدار صميمانه برنامه‌هاي شوراي راهبردي و فعاليت‌‏هاي حزب‌الله ايران توسط آيت‌الله محمد باقر خرازي دبيرکل حزب‌الله ايران، حسين کنعاني‌مقدم دبير شوراي راهبردي ائتلاف حزب‌الله و هادي غفاري عضو شوراي مرکزي و دبير ادوار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حزب‌الله ارائه شد.
در اين ديدار الگوهاي حزب‌الله در دولت آينده که دولت نوسازي، کار و انديشه است نيز تبيين شد.
همچنين در اين ديدار اعضاي شوراي راهبردي حزب‌‏الله بر اين نکته تاکيد کردند که پيروز نهايي انتخابات بايد مردم باشند و لبخند رضايت مردم از حاکميت ديده شود و اصولگرايي و اصلاح‌طلبي بدون واقع‌گرايي نمي‌تواند مسائل و مشکلات مردم را حل کند.

آنها تصريح کردند که مردم خواهان حل مشکلات اساسي کشور از سوي دولتمردان هستند و يک جانبه‌گرايي در دولت و قوه‌‏مجريه باعث مي‌شود که مردم خود را در سود و زيان دولت شريک ندانند.

همچنين، در اين ديدار اعلام شد که خط قرمز اين ائتلاف با تعامل در انتخابات آينده، ولايت فقيه با همان تفسير و الگوي امام خميني (ره) است و دولت آينده بايد دولت ائتلافي با حضور همه خانواده انقلاب اسلامي باشد و روحانيت، مرجعيت، فقاهت و ولايت محور اصلي انقلاب و جمهوري اسلامي است و مشروعيت و مقبوليت نظام با تعريف چپ و راست به بيراهه مي‌رود و اينها در عرض هم نمي‌باشند بلکه در طول يکديگر بوده و نبايد تفکيک براي آن قائل شد.

در اين ديدار دغدغه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي و بين‌المللي مطرح گرديد و اعلام شد در شرايط حساس کنوني بايد تمام نيروهاي دلسوز نظام وارد صحنه شده و با مشارکت در انتخابات آينده ساختار سياسي کشور را براي حرکت به سمت تکامل و پيشرفت و توسعه کشور با حفظ آرمان‌‏هاي انقلاب اسلامي پيش‌‏برند.

در پايان، اعضاي شوراي راهبردي حزب الله از سيد محمد خاتمي درخواست کردند که برنامه‌هاي آينده و کابينه آينده را در معرض نظرسنجي مردم قرار دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.